flash intro

25 April, 2024, 10:49 pm

 
Menu
Home
News
Members
Warpage
Interne site (for members)

Dimension X

www.dimensionx.be :: Clan Dimension X :: fragging since 1997 :: Belgian members only :: #dx (irc.quakenet.org)

(#dx random quote) <chatfragger> d'r moet iemand een bob zijn hé, zelfs al kan ik niet rijden!

Dimension X warreport (by Shogun)
prev

DX vs ltdd

next

Sunday, 28 July 2002

Game : Q3CTF  
Opponent : Let The Destiny Decide  
Maps : Q3WCP5, Q3WCP9  
 Players : Shogun, Sharky, eendz0r, Morf, Blade  
Competition : Barrysworld Q3CTF League Season 9  

Introduction :
Een warme zondagavond en de zon is pas onder.


Lekker het raam open te zetten en een potje quaken.



De Barrysworld competitie, al maandenlang mijn vaste afspraak op zondag avond, hier zou ik al mijn op de minilan opgedane skills in de praktijk brengen. Nog even wat oefenen op een public server en dan afspreken op IRC.



10 minuten voor tijd, enkel Morf bij de levenden, geen nood, om 5 voor 10 zal daar wel opnieuw 4 man binnenvallen. Even naar het toilet en terug, 10u., nog maar 4 man. Blade en Sharky vragen me dan of het misschien war is... uh ja... nee ze is niet afgelast ondanks de zware sneeuwval hoor :) ... hoe? hoe? wat is hun channel? is er al een server afgesproken?



Sigh... even mijn broer, die dezelfde avond als een half bosmens uit de Ardennen terugkeerde aan zijn PC gezet... SPELEN GIJ! Dan naar #bwq3l voor het IP en gekopieerd naar ons IRC kanaal. 4 minuten over tijd kwam ik dan als 1ste DX=er op de server. Nog 1 minuut langer en volgens de reglementen was het dan forfait want die van ltdd waren er al met een stuk of 7.



Even later waren er 5 DX en konden we eindelijk beginnen.

(warreport by shogun)

screenshot map 1

MAP 1 : DX   0 - 3    ltdd Q3WCP5 osp stats available   

Gezien de omstandigheden was de moral al flink gezakt.



Maar het moest vooruit gaan ik had nog net de tijd om iets dat voor taktieken moet doorgaan af te spreken. Ik wist uit ervaring dat we met dit team tegen een sterke tegenstander een zware afstraffing konden krijgen en dat het tegen een mindere tegenstander een heel nipte match zou worden. Een sterke defense was dus primair, als ze daar zouden doorkomen, verloren we, indien niet, hadden wij de meeste kans om te winnen. Full attack zou zonder ons goeie cappers zowiezo zeer dom zijn. Ook om volop de pressing te kiezen hadden we net niet genoeg fragsterkte. Ik en T-ReX hebben goede railcapaciteiten en kunnen vrij goed samen spelen. Wij in defense dus.


De match begon zoals ik vreesde. Een door elkaar lopend DX en een nog niet ingespeelde defense die moeilijk op gang kwamen tegen een ltdd dat er meteen volop tegenaan ging. Het kostte 2 tegencaps om ons met de neus op de feiten te drukken. Vanaf toen waren we ongeveer de evenknie en er kwam haast niemand meer door. Maar terugcappen lukte niet vanwege de vele spammers in hun base.



T-Rex zag dit en wou de aanvallers iets meer support geven, helaas werd dit meteen afgestraft, 3-0. Nu ja we hebben het tenminste geprobeerd en een afstraffing is het toch niet geworden. Het was niet zo dat ltdd freewheelend de overwinning had gekregen.

screenshot map 2

MAP 2 : DX   3 - 1    ltdd Q3WCP9 osp stats available   

Tweede map opteerden we voor dezelfde taktieken, we zagen immers tijdens de 1ste map
al heel wat vordering in ons spel. En ook hier is er behoefte aan rauwe rail power in defense.
Helaas het begin was wederom zeer zenuwachtig van ons... oei oei... 0-0 ... aanvallen of niet? powerups? wat met de armors?
Het gekende resultaat: 0-1 achter. Maar deze keer bleef het bij die ene tegencap.
De definitieve ommekeer kwam er toen iemand van ltdd al gg zei net of ze waren al gewonnen.
Niet dus, op 2 minuten tijd wisten we 2 caps te maken. Met het heel team want de support
(ok noem het in de weg lopen van de tegenstander) en het overpakken van de vlag als het misloopt was eventjes optimaal.
Ook defense wist de vlag in ons kamp te houden. 2-1 voor ons.
Ltdd werd nerveus en begon zwaarder te pressen, steeds meer man dook in de base op,
maar niemand kon met de vlag weggeraken. In het midden returnde DX zeer goed.
Zelfs tot in hun base 2x. Dit returnen was de sleutel tot het succes want enkele minuten
voor tijd werd het 3-1 en moesten we enkel de ultieme aanvallen afslaan om te winnen.
Elk team krijgt dus 2 verdiende barrysworld puntjes in een heel sportieve en faire match.

Ter relativering nog even: met onze pings hadden ze ons wel een afstraffing gegeven...


Man of the match : Shogun & T-ReX
Final result : DX   3 - 4   ltdd | teams are tied on maps



Site design © by Shogun, 1997 - 2003.
No part of this site may be used without the express written permission of the author.
Dimension X is proud to be a Belgian clan!

Nedstat Info         nedstat





 
Random Image
random image
 
Latest QL wars
   DX vs KoW uk  10-8
   DX vs iTrL pl  4-12
   DX vs -FFA- eu  5-6
   DX vs HSC pl  4-9
   DX vs [nsi] eu  6-2
   DX vs z1s uk  1-9
   DX vs s1lly eu  4-9
   DX vs IBM se  5-15
 
Latest Q3 wars
   DX vs grex ru  12-3
   DX vs -?- eu  8-0
   DX vs ddly lt  21-0
   DX vs CZE cz  31-1
   DX vs CZE cz  3-6
   DX vs ddly lt  11-2
   DX vs 303 pl  4-11
   DX vs ddly lt  8-1
 
Latest Q4 wars
   DX vs ++ si  2-28
   DX vs wc se  0-82
   DX vs IQ4 uk  5-14
   DX vs M fr  8-33
   DX vs BIG se  2-27
   DX vs TQA no  17-18
   DX vs Team-4 uk  1-51
   DX vs LGX at  28-5
 
Scheduled wars

QL Team




Q3 Team

1
3
4
5
20
34
43


Q4 Team

1
4
5
20
34

 
Credits to

Frag-o-matic
Clanbase
Jolt

 
 

Processing time : 78.08 ms