flash intro

26 April, 2024, 4:26 pm

 
Menu
Home
News
Members
Warpage
Interne site (for members)

Dimension X

www.dimensionx.be :: Clan Dimension X :: fragging since 1997 :: Belgian members only :: #dx (irc.quakenet.org)

(#dx random quote) <nip> 'khou mijn sarcasme binnen de dingen dak zelf kan doen mee andere mensen :p

Dimension X warreport (by Fragty)
prev

DX vs na

next

Wednesday, 25 May 2005

Game : Q3CTF  
Opponent : noobs anonymous  
Maps : Q3WCP9, Q3WCP9  
 Players : Shogun, 2slow4u, Fragty, RectuMan, nip  
Competition : Friendly games  

Introduction :
cee-pee-em beste vrienden. Het is met osp en cpm zo een beetje gelijk linux en windows. Het één is zogezegd beter (cpm) maar heeft een kleinere aanhang, en die aanhang doet niets liever als vermelden hoe slecht de osp-netcode wel niet is en hoe slecht de rules wel niet zijn...terwijl de osp-scene zich daar allemaal niks van aantrekt.

Maar nu nip in ons clan zit gingen we nekeer een wedstrijdje doen he, tegen cpm-clanneke 'na'

match in cpm maar met vq3-gameplay
match in osp, ook met vq3-gameplay

Normaal gezien zouden wij in cpm meer raak moet schiete, vooral met instant-hit-wapens. Haja, beter ping en azo.

Natuurlijk was het een heel geklooi met diene cpma, we moesten da nog installeren, cfg's aanpassen enz...maar een half uurke te laat hadde we toch een team. De sus moest afhaken, die kreeg invalid .pk3 enzo, the usual.

screenshot map 1

MAP 1 : DX   3 - 4    na Q3WCP9

cpma-netcode of in, als de routing naar de server fucked is hebde hoge ping, zo simpel ist. De ADSL-ers onder ons op ping 80, maar das niks want in cpm merkte da zo hard ni.

TS werkte ook tegen, server down, menne micro deed raar dus uiteindelijk gene TS, ook geen afspraken gemaakt en iedereen liep maar wat te ffa-en. 2s en sho hadden gelukkig wel begrepen dat zij in def moesten gaan staan.

Het rare was, dat ik totaal de 'feeling' van de match kwijt was, ik had geen idee wat er eigenlijk aant gebeuren was, nip wilt graag dak da nekeer overloop wat er allemaal zo raar was zodat em da op een of ander shady forum kan posten.

- teamoverlay: geen blauw en rood nimeer, alles wit, wat het onoverzichtelijker maakte. Ik kijk daar redelijk veel naar om support te geven/krijgen en nu moest ik altijd 2 keer zien...
- timer PU: ik zag ni hoeveel seconden nen PU nog duurde, maar da zal wel een of ander commando zijn dak vergeten was
- rail: me ne rail was ni te werken, daar zat echt nen delay op en ge moest 2 meter voor het manneke mikke om erop te zijn
- algemeen feitelijk had ik het gevoel dak op hoge ping zat te spele
- de sounds zijn anders natuurlijk, en da was ferm lastig om bvb voetstapkes ofzo te horen.

Al bij al was het na 20 minuten 3-3, en in de suddendeath maakten zelle er 3-4 van. Logische uitslag imo.

na zijn natuurlijk TDM-ers van nature, en da was wel te merken aan het feit dat ze zo altijd stoppen met lopen als ze u zien, omdraaien, en zo beginnen te 'ontwijk-strafen' om u te fraggen. Echte attackers zien nekeer naar elkaar, schiete in de vlucht mss ne rail maar lopen door.

Even ter nuancering: als we echte cpm-ctf hadden gedaan (dus 4-4 MET cpm-movement) zou het wel een afslachting geweest zijn. Maar dan kunnen wij evengoed na nekeer uitdagen om Q1 in DM4 tegen ons te spelen he...

(btw kem durf die cpma-stats er ni bijzetten want ik vrees dat het script er ni aan uit ga kunnen, of die kolommen gaat dooreenhalen. Spijtig voor uw 2 caps rectu :( )

screenshot map 2

MAP 2 : DX   7 - 0    na Q3WCP9 osp stats available   

Tsja, eens onze gamemode was het over en out voor de mannen.
Ten eerste omdat ik menne micro terug in gang gekregen had en DX dus terug op TS joeg, ten 2e omdat we nu ne fatsoenlijke ping hadden. (in osp-termen, want volgens nip is ping 30 in osp ping 80 in cpm, iet van 50ms ingebouwde lagreductie ofzo...sure :) )

Speciaal voor 2s een Frankty Deboosere intermezzo: morgen verw88 wij 30° bij een linksbovenoostenwind van windkracht 1.337, en het is ideaal weer voor de chocola-bomen.

hun excuus wasn, dat ze genegerd werden door de PU's (nvdr in cpm spawnen die om de 1.5 minuut) en inderdaad, onze syncing was perfect: eerst den onze, mid overwalsen en met dubbele PU vlag pakken terwijl de jakke of de nip efkes hunne def afleidde. Too easy feitelijk, 6 keer gelukt en ertussenin konden nip en rectu ook nog eentje steken.
2s en sho hielden de 0 op het bord, mooi gedaan.
Opt eind specte nip nog ff toen ene van hun wegmoest, sportief en azo.

Dus wat hebben wij vandaag geleerd spelende vrouw?
Dat in weze de 2 ni zoveel verschillen, maar dat het puur gewenning is, wij werden er vandaag ook maar ingesmeten, net zoals zij op osp. Ik schiet trouwens ondanks die cpm-netcode beter raak in osp dan cpm, vooral rail dan.

[dx-2s-bezig] ik begrijp ni, is da omda ik da gewend ben, maar die netcode van cpm, daar is dus niks aan vinnik
[dx-2s-bezig] ik von cpm netcode zelfs slechter
[dx-fragty] die netcode is 'overrated'
[dx-sh] ik had nooit het gevoel: "ik speel hier een ander spel"
[dx-sh] als ik op nen andere pc
moet osp spelen, kan ik mij harder ergeren dan op men eigen cpm
[dx-fragty] op cpm spelen is gelijk met een nieuwe muis spelen
[dx-fragty] voelt raar aan in het begin, maar na een tijdje zijde het gewend
[dx-2s-bezig] we hebben geleerd da een krob sla ook rockets kan schiete

Ik wil gerust wel nekeer nen echte CPM doen, 4-4 etc, op voorwaarde dat de nip bij ons meedoet, we moeten toch iemand hebben die door die level kan vliegen he :)


Man of the match : Fragty
Final result : DX   10 - 4   na | teams are tied on maps

Comments :

#6  by fng   (83-134-126-111.Leuven.GoPlus.FastDSL.tis)Monday, 6 Jun 2005 23:21 CEST

ALs ge 2 man moet hebben om er door te vliegen wil ik gerust mijnen dx tag nog is van stal halen :)

#5  by nip   Friday, 27 May 2005 10:31 CEST

zoals gij ook voor osp fragty :p
die vlaggekes:
X voor enemy eeft de vlag
? voor flag is dropped

#4  by Blackend   (d51533338.access.telenet.be)Thursday, 26 May 2005 16:43 CEST

"overrated" :)

de fragty begint echt al nen echte div1er te worden joh

#3  by fragty   Thursday, 26 May 2005 13:19 CEST

juist 2s da was ik nog vergeten.

Soms konde er ni aan uit of de enemy nu uw vlag had of ni, of dat ze gedropped of gereturned was. Die vlaggeskes stonde daar soms zo wat te pinken ja, maar meer ook ni.

en nip, ge hebt precies altijd wel een excuus klaar om uwe cpm te verdedigen he :)

#2  by nip   Thursday, 26 May 2005 10:55 CEST

:p den fragty is nen aars :D
moest mijne ping stabiel geweest zijn (DANKU SKYNET) had'k er geen probleem van gemaakt, maar met ne variabele ping van soms 20-120, of 60-100, kunde echt nie goe mikken, ne keer moede der ver voor mikken, nen andere keer derop, confusing like hell (alleen client side netcode kan da goemaken btw, en da suckt dan nog es ook)
2. Da PU timerke ... 'khebt gezegd dak es naar uw config wou zien :p da sta der natuurlijk in :p (same ga voor rail gevoel)

#1  by 2slow   (172.17.20.219)Thursday, 26 May 2005 09:55 CEST

nog een verschil dat ikzelf vervelend vond : de caps stonden nergens anders te lezen dan op het scoreboard bij mij. En ik ken dat. Ge zijt u aan het vervelen aan de vlag, minuten lang geen enemy. ff kijken naar scoreboard, en plots: nen enemy, rail, the enemy has your flag, etc

anti-bot password = ttNln

Name:
Comment:
Anti-bot password:

  • bold : [b]some text[/b]
  • italic : [i]some text[/i]
  • links : [link=http://www.fom.be]link to FoM[/link]
  • url : [url]http://www.fom.be[/url]
  • color : [color=yellow]some text[/color]
  • quote : [quote]some text[/quote]
  • image : [img]http://www.dimensionx.be/img.jpg[/img]
  • smileys : :) :( :d :o ;) :p 8)

This report has been requested 3503 times




Site design © by Shogun, 1997 - 2003.
No part of this site may be used without the express written permission of the author.
Dimension X is proud to be a Belgian clan!

Nedstat Info         nedstat





 
Random Image
random image
 
Latest QL wars
   DX vs KoW uk  10-8
   DX vs iTrL pl  4-12
   DX vs -FFA- eu  5-6
   DX vs HSC pl  4-9
   DX vs [nsi] eu  6-2
   DX vs z1s uk  1-9
   DX vs s1lly eu  4-9
   DX vs IBM se  5-15
 
Latest Q3 wars
   DX vs grex ru  12-3
   DX vs -?- eu  8-0
   DX vs ddly lt  21-0
   DX vs CZE cz  31-1
   DX vs CZE cz  3-6
   DX vs ddly lt  11-2
   DX vs 303 pl  4-11
   DX vs ddly lt  8-1
 
Latest Q4 wars
   DX vs ++ si  2-28
   DX vs wc se  0-82
   DX vs IQ4 uk  5-14
   DX vs M fr  8-33
   DX vs BIG se  2-27
   DX vs TQA no  17-18
   DX vs Team-4 uk  1-51
   DX vs LGX at  28-5
 
Scheduled wars

QL Team




Q3 Team

1
3
4
5
20
34
43


Q4 Team

1
4
5
20
34

 
Credits to

Frag-o-matic
Clanbase
Jolt

 
 

Processing time : 48.72 ms